Back to Top Peştişorul Trist: Discutie Intre Prieteni - partea 1: Vezi jumatatea plina sau cea goala a paharului?

Peştişorul Trist

www.Societatea.Eu

Cauţi "Fericirea"?
N-am uitat, ce mi-a zis cineva odată:
"din când în când e bine să te mai opreşti din căutarea fericirii,
şi să te mulţumeşti să fii fericit"!

GĂSEȘTE-MĂ și aici / FIND ME also here: www.Societatea.Eu


Stii, poate multa lume se intreaba, dar ce stiu este ca: mi-am raspuns in mare si am primit si raspunsuri la intrebarea :

"Vezi jumatatea plina sau cea goala a paharului?"

Cateva persoane care mi-au raspuns spun astfel, si care sper sa nu se supere cand se "revad" aici. Simteam nevoia sa le urmarim impreuna si sa ne mai 'ascultam' unul pe la celalalt, chiar si in ceva simplu...
Ele sunt scrise in ordinea care mi-au fost trimise :

01. "Desi imi doresc sa vad jumatatea plina, imi dau din ce in ce mai mult seama ca vad numai jumatatea goala.
Poate daca as vedea jumatatea plina, nu as mai avea dorinta de a umple paharul, pentru ca m-as multumi cu putin". - Stephan Marcu (Germany,from RO,Sibiu)

02. "Vad jumatatea plina a paharului pentru ca incerc sa fiu optimista, sa ma bucur pentru ce am in jurul meu acum, iar cei ce-mi sunt aproape ma ajuta de multe ori si pentru asta. Asta sunt recunoscatoare. Ceea ce ma face din nou fericita. Ceea ce implica optimismul (e o teorie cam intortocheata), deci un cerc vicios in sensul bun al cuvantului. Acum astept si raspunsul tau". - Maria Simonas (Cluj-Napoca)

Leo-> Raspunsul era pe cugetate dinainte sa pun intrebarea dar il vei afla mai la sfarsit.


03. "Vezi jumatatea goala sau jumatatea plina a paharului... Depinde si ce consideri ca e acel pahar ! Atunci iti pot raspunde.
Desi mai am cateva guri si termin paharul, as vrea sa-l vad plin, sa mai beau din el. Referitor la intrebare: il vad pe jumate' dar mai am ce turna din sticla ! - Ciprian Craciun (Sibiu)

04. "Pai depinde de caz... De obicei, initial, vad jumatatea goala a paharului si dupa ce digerez un pic problema, vad doar jumatatea plina si modul de a umple paharul la loc. Apropo, ce fel de massuri is astea? - Juju-Anca (Spain,from RO,Sibiu)


05. "Goala - sunt pesimista si nu-mi merge prea genial in ultima vreme". - imi spune Ioana din Cluj-Napoca, sora lui Alex M.

06. "Partea pozitiva o iau. In tot binele e un rau si invers. Cred...". - Gianina Groza (Alba-Iulia)

07. " Chestia aia cu paharul: eu cand ma uit la un pahar pe jumate plin (sau pe jumate gol) vad prima data jumatatea plina, deci cat e inauntru. Apoi automat iti dai si seama de jumatatea goala. Deci, ce imi atrage mie atentia prima data este "substanta" care se afla in paharul acela. Deci ce vad eu e jumatatea plina, caci "golul" deasupra substantei este relativ. - Daniel Haerle (Germany (fromRO!! Sibiu))

08. "Interesanta intrebare... Eu vad de cele mai multe ori partea goala a paharului cand e vb de mine, si cea plina atunci cand e vb de ceilalti... totusi probabil solutia e sa il vezi asa cum e... Asta cred ca nu da gres niciodata". - Diana Popa (Cluj-Napoca)

09. "Cea plina a paharului. Viata e frumoasa si cu bune si cu rele [...] Niciodata n-am inteles de ce oamenii nu pretuiesc ceea ce au decat atunci knd il pierd". - Ioana Agu (Cluj-Napoca)


10. "Probabil cea goala, de ce? Faci un sondaj sa vezi ce procent de prieteni pesimisti si optimisti ai? ) - Anca Tothazan (Cluj-Napoca)
Leo -> :) sa vedem...

11. "E bine sa vezi si partea buna a paharului dar in acelasi timp si cea proasta...pt k asa poti sa compari ce e bun si ce e rau P". - Raluca-Dora (Cluj-Napoca)

12. "Adevarul e ca depinde de situatie. Poate fi o persoana si foarte pesimista si foarte optimista. Trebuie sa iti tii capul deasupra apei; ca-i adanca tare...". - Alison Inceu

Leo-> Vei invata sa inoti in ape adanci, si nu la mal...


Iata si raspunsul meu la intrebarea "Vezi jumatatea plina sau cea goala a paharului" :

13. Cand paharul e plin, il vad plin .Cand paharul este gol, il vad gol. Intre extreme e un punct rece dar si cald. Cel de jos, de sub care sta paharul, poate fii cel rece iar cel de sus, de unde bei, poate fi cel cald. Tinut in palma si privit vertical de sus, poti vedea ca-i plin. Privit indelung (din orice unghi), paharul tinde sa te minta, caci iti dai seama de transparenta sa... Ce voi face eu, e sa-mi torn data viitoare ce voi vrea intr-un vas de baut de lut, pe care sa pot desena ce voi vrea pe margini, sau sa-l las cum e. . . ?

:) Hai noroc ! ("Pour me another", vorba englezului. Haha)

Cam astea ar fi pe ziua de azi dragilor.
Multumesc ' participantilor ' la discutie si sunteti invitati cu totii sa veniti cu 'idei', cu noi idei si sa le impartasiti cu noi. Nu sub forma de sondaj, dar ca un 'sondaj' intre prieteni.
Raspunsurile, le voi mai astepta si vor fi postate tot aici in zilele ce urmeaza sau cand vor fi.
Pa.

Aveti grija de voi!

- Leo

(septembrie 208)

5 comentarii:

Leo Prietene eu iti spun ca eu cite odata vad partea plina a paharului dar cite odata vad partea goala.Dar prietenii ma ajuta sa vad partea plina a paharului si sa fiu optimistSi le multumesc din suflet ca Sunt asa prieteni minunati.

Faza asta cu ce jumatate a paharului vedem de obicei, reprezinta cu mult mai mult decat problema optimismului versus pesimism. Este o tendinta, care odata adoptata te influenteaza prin ea insasi, un fel de efect placebo indus de propria alegere. “Pesimistii” folosesc asta si pe post de scuza perpetua ce transeaza un mod de viata plin de reprosuri aruncate aiurea si catre nimeni(catre sistem, situatia actuala, divinitate, ghinion, etc)- a propos de mintile bolnave.
De cealalta parte, ma gandesc ca nici optimismul absolut si debordant nu este mai util, intrucat poate avea consecinte nefaste, precum depresia.
Parerea mea este ca abilitatea umana de a se raporta mereu la obiectiv se afla in capacitatea acestuia de a evalua corect care parte a paharului este cea dominanta(chiar daca vorbim de jumatati), respectiv ce anume ii influenteaza viata mai mult: pierderile sau castigurile.
Dincolo de toata povestea asta, mai important mi se pare sa intelegem ca nu prea exista pahare pline-ochi si nici din cele fara pic de continut.Asa ca tot secretul consta in a te bucura de fiecare picatura !

1. Daca ma voi ocupa numai cu comentarii catre tine, s-ar putea sa-mi revin. Mare noroc pe capul meu ca ...esti!
2. Plinul sau golul paharului? Si, si. Cand ma gandesc ca totusi am realizat cate ceva in viata asta, e clar ca ala e plinul, cand insa astept ceva ce nu se intampla, cand caut "o fericire" sa zicem, care nu mai apare, n-am cum sa vad decat golul pe care ea ar trebui sa-l umple. Apropo de comentariul lui Adi, (foarte ferm si adevarat, daca stam sa chibzuim), a vedea golul e sinonim cu a ma vaita, a reprosa oarecum cuiva ca nu-l umple, cand de fapt, ar trebui sa-mi pun haina pe mine, sa ies la soare, sa ascult copiii in parc si pasarile din copaci si sa-l umplu. Beleaua e ca golul pe care l-am vazut eu azi se cheama "dragoste" si as spune oricui ar avea curaj sa ma contrazica:"Dragostea nu se gaseste la coltul strazii! E probabil singurul caz in care n-avem incotro si ne uitam "in gol"-ul paharului pana se trezeste careva sa-l umple. Am gresit. Nu e vorba doar de dragoste, ci si de sanatate. Punct si ...de la capat?!

Fericirea ce ti o doresti sunt sigur ca va veni la fel ca si insanatosirea celor dragi , toate la timpul lor ...cat va dura ramane sa vedem pana atunci ne bucuram de fiecare picatura ce trece prin viata noastra . Capul sus prietene e o zi cand soarele va rasari si pe strada noastra demult uitata de razle calde .

Si eu ma bucur ca SUNTETI. Mai presus de toate, vad ca speranta nu se pierde, oricat de mult ar pierde omul, caci, cum zicea o piesa (doina) din folclor (ascultata adesea de tata): "ori cat de greu i-ar fi omului, tot ar mai trai un pic". Mare adevar, dar haideti sa nu ajungem chiar intr-acolo. Sunt mult mai multe de descoperit decat ne-am imagina vreodata, sau de aflat chiar si cand pe multe le declaram nule...

Ce-i mai important, si ce m-a invatat viata: nu exista "Fericirea", ci exista fericiri, mai multe, mai putine, de la caz la caz... Iar pretul lor e sa le cauti necontenit; asta este pretul lor - nu se asteapta. La fel ca si dragostea, cred ca nu-i tarziu niciodata s-o (re)descoperi, si chiar nu vrea sa ma insel. Stiu ca vorbesc din locul "fraged" si neatins de umbrele timpurilor noastre - inca -, dar inca CRED ca exista tot ce am visat, acolo undeva, si pentru care nu doar ca astept, dar le caut inca, cu aceeasi ardoare cateodata. Mai invie, nu? Mai inviem si cand o spunem si ne-o spunem. Ferice de voi, ca sunteti, ferice de mine ca suntem.

Mai presus de ORICE: MULTA SANATATE!

La rescriere, dragilor.

Trimiteți un comentariu

Ai curaj să sari?

Subacvatic

O bulă de aer, spre suprafaţă: Heeei, ce te uiţi în apă? Nu ştiai că peştii au şi aripi? Haide, sari cu mine! Te invit la un înot, în mica mea baltă, colţ de-ocean, să-ţi pot oferi puţin din puţinul meu.

Sori şi ploi...

Ultimii la apă

Scrisori în sticle

Subscrie şi primeşte-le pe toate

Powered by FeedBurner


Peştişori înscrişi



Creative Commons License